Van Alibaba en Coolblue tot Markplaats en Wehkamp: leiders op het gebied van digital commerce delen hun visie en strategie met vakgenoten
‘Leading in digital commerce’ is het thema van de 12de editie van de Webwinkel vakdagen op 24 en 25 januari in de Jaarbeurs te Utrecht. Hoe je leidend wordt en blijft in online retail, dat is wat de top van e-commerce Nederland deelt met de ruim 12.000 ondernemers en online (marketing) specialisten die het event naar verwachting zullen bezoeken.
Pieter Zwart van Coolblue vertelt over zijn obsessieve focus op klanttevredenheid, Alex Ootes laat zien hoe je je business bouwt op Amazon.com en Roland Palmer van Alibaba.com deelt zijn blik op de toekomst van retail. Naast deze keynote speeches kunnen bezoekers tijdens het tweedaagse event ook nog luisteren naar zo´n 200 andere experts op het gebied van analytics, big data, privacy & GDPR, customer experience en vele andere actuele e-commerce thema’s. Op de beursvloer zijn 265 bedrijven aanwezig die hun nieuwste ontwikkelingen en producten op het gebied van online retail laten zien.
Heel Nederland Shopt (online)
Het jaarlijks groeiende aantal bezoekers van het event lijkt parallel te lopen aan de groei van de online retail in Nederland. De eerste drie kwartalen van 2017 gaven Nederlander 15,7 miljard euro uit online, een stijging van 14% ten opzichte van het jaar ervoor. Naar verwachting komen de online bestedingen over 2017 uit op een totaal van 22 miljard euro en zullen we in 2021 zelfs 36 miljard euro uitgeven aan online aankopen.