PR Ideeën

PR Ideeën

Heb je het idee om je bedrijf of product in de publiciteit te brengen? Dan heb je het eerste goede idee al in handen. Free publicity is tenslotte een van de krachtigste vormen van marketing. Wat zou jij zelf betrouwbaarder vinden, de mening van een journalist over dat nieuwe restaurant of wat het restaurant zelf zegt in een advertentie? Precies.

Leuke, creatieve en originele ideeën voor PR zijn er voldoende. Bij het bedenken van nieuwe PR ideeën zijn de antwoorden op onderstaande drie vragen doorslaggevend om te bepalen of een idee concreet gemaakt gaat worden:

  1. Is de kans groot dat je het PR doel ermee bereikt?
  2. Wegen de kosten op tegen de opbrengsten (bereik, activatie, bekendheid)?
  3. Is het PR idee nieuwswaardig en relevant genoeg voor de pers?

Is het antwoord op alle drie de vragen ‘ja’ dan heb je een goed idee in handen. Aan de slag! Wil je in de publiciteit komen maar een beter beeld hebben van wat de mogelijkheden zijn? Hieronder een paar voorbeelden om inspiratie op te doen.

contact opnemen

Doel: Autoriteit in je branche worden  

Aanpak: PR Onderzoek  

#1

Eenmalig in de pers komen is niet al te moeilijk, continuïteit in media aandacht creëren vraagt wat meer creativiteit en strategisch denken. De merken WOLF-Garten, ETNA en New Looxs komen het hele jaar door in de pers met nieuwe producten. Om deze merken te positioneren als autoriteit in hun branche, voerden we een PR onderzoek uit onder hun doelgroepen. Dat leverde mooie, waardevolle publicaties op.

Doel: Traffic  genereren 

Aanpak: PR mailing  

#2 

Je wil dat er over je product gesproken wordt. Dat mensen naar de website gaan, of beter nog: naar de winkel of webshop. Dan is een mix van online en print publiciteit een sterke combinatie. Bij online kan men snel doorklikken, in print leest men de artikelen van journalisten met meer aandacht.

Voor Ubbink Garden, SodaStream en Pelgrim wisten we deze mix van publiciteit goed te bereiken. Kleine campagne, groot resultaat.

Doel: Het verhaal achter je nieuws breed uitlichten  

Aanpak: Een interview organiseren 

#3 

Een interview is de perfecte gelegenheid om je verhaal te doen. Let wel: als je goed voorbereid te werk gaat. Wie op eigen houtje en onvoorbereid met een journalist gaat praten kan weleens teleurgesteld de krant openslaan; ‘Maar dat heb ik niet gezegd!’. Bereid dus goed je verhaal voor, bedenk wat je straks terug wil lezen en vraag of je het artikel voor publicatie mag checken op feiten.

Medicinfo, de Ondernemers Academie en Robot Care Systems konden hun vertaal vertellen in mooie interviews bij EditieNL, Sprout en de Volkskrant.

Heeft u al een goed idee opgedaan? Neem dan eens contact met PR Matters op. Voor meer tips kijk hier. 

PERSBERICHTEN

alle persberichten
Schoonmaakmerk Leifheit rapporteert omzetgroei van 43% in Nederland

Terwijl de Nederlandse schoonmaakmarkt jarenlang stabiel was, rapporteert het beursgenoteerde…

Verder Lezen
Stoomze! Stoom in stijl met Pelgrim online kookboek

Dus je dacht dat stomen saai en lastig was? Bij…

Verder Lezen
Wanderlust? Thuis op reis met de Volkswagen Bulli koelkast

De Volkswagen Bulli werd het icoon van de sixties dat…

Verder Lezen
Wereld Bijendag 2020: zet de bloemetjes buiten met dit Happy Bee Day pakket

Ter ere van Wereld Bijendag op 20 mei as. komen…

Verder Lezen