BNNVARA. Ontdekt, onthult, ontketent één merk

Hoe BNNVARA in samenwerking met DAY creative business partners haar nieuwe merkstrategie positioneert.

AMSTERDAM – Het was tijd, onder het motto: “stilstaan was sowieso al geen optie”, heeft BNNVARA haar nieuwe strategie gelanceerd. BNN en de VARA waren al gefuseerd sinds 2014 maar hebben in samenwerking met DAY creative business partners het afgelopen jaar gewerkt aan één merk. Een interessante uitdaging om de twee verschillende merken naar één passende strategie te brengen met een brandstory die beschrijft waar de omroep over 5 jaar wil zijn.

BNN en de VARA hadden beide een eigen cultuur die gepaard gaat met een grote groep leden. Met elkaar is in, door DAY gefaciliteerde workshops met het management, medewerkers en leden van zowel BNN als de VARA bepaald hoe dit vertaald zou kunnen worden in een nieuwe, maar vooral ook passende strategie voor BNNVARA.

Strategie: Ontdekken. Onthullen. Ontketenen
Uit de ontwikkelde brandstory bleek dat er veel waardes van BNN en de VARA overeen kwamen en de partijen elkaars individuele kwaliteiten juist kunnen versterken.

Ontdekken, onthullen en ontketenen zijn de drie kernwoorden die het nieuwe merk en haar identiteit weerspiegelen.

DAY Creative Business Partners
Samenwerkingen met verschillende mediapartners is iets waar DAY ervaring in heeft. Zo heeft DAY onder andere projecten gedaan samen met Vondel CS, MTV en AVROTROS.